Соціальна мережа - соціальна структура, утворена індивідами або організаціями. Вона відображає розмаїті зв'язки між ними через різноманітні соціальні взаємовідносини, починаючи з випадкових знайомств і закінчуючи тісними родинними вузами.
Вперше термін було запропоновано в 1954 році Дж. А. Барнесом (в роботі Class and Committees in a Norwegian Island Parish, «Human Relations»).
Максимальний розмір соціальних мереж становить близько 150 осіб, а середній — 123 (Хілл та Данбер, 2002).
Нижче подано перелік найпопулярніших соціальних мереж.
Facebook — сайт однієї з найпопулярніших соціальних мереж. На сторінці можна зареєструватись будь-яким охочим, створити й дані про якусь організацію. Цікавим є історія створення цієї сторінки. На сайті можна знайти своїх друзів, колег, знайомих, сторінку потрібної організації. Умови користування та реєстрації в соціальних мережах є дуже простими.
Twitter — популярна соціальна мережа, що нагадує міні-блоги. Система дозволяє обмінюватись короткими повідомленнями (до 140 символів) набув популярності серед людей, які регулярно обмінюються інформацією, особливо журналісти. Умови реєстрації нескладні, можна спілкуватись як зі знайомими, так і з найвідомішими людьми.
Однокласники — сайт, що дозволяє знайти однокласників, знайомих, співробітників, одногрупників у будь-якому куточку світу. Сайт користується великим попитом серед росіян. Користувач створює свою сторінку, куди розміщує необхідну інформацію про себе, фото, цікавинки. Зареєструватись дуже просто.
ВКонтакте — одна з «найвідвідуваніших» соціальних мереж на території України. Користується величезною популярністю на території колишніх країн СНД. Реєстрація та умови користування не є складними. Спершу сайт було створення для спілкування між колишніми однокласниками та одногрупниками, сьогодні це один з популярних сайтів, що дозволяє не лише спілкуватись, а й готувати, купувати, навчатись тощо.
Google+ — соцмережа відомого гіганта Google. У 2013 році їй вдалось за чисельністю відвідувачів випередити twitter. В основі спілкування — кільця, що дозволяють завантажувати фотографії, відео, запрошувати знайомих тощо.
Мой Мир@mail.ru — російськомовна соціальна мережа, яка створена на основі mail.ru. Мета цієї мережі — можливість знайти друзів, колег, однокласників, родичів.
Instagram — соціальна мережа, що сьогодні набула великої популярності. Мета — допомога іншим соцмережам розповсюдити фотознімки та відеозаписи такими, як вони є або відфільтрованими. У 2012 році компанію придбав Фейсбук.
Мережа Вконтакте, дуже добре підходить для просування розважальних ресурсів. Тут переважає молода аудиторія, яка активно спілкується між собою.
В фейсбук більш зріла, інтелектуальна і платоспроможна аудиторія. Тут часто налагоджують ділові контакти і спілкуються між собою співробітники великих корпорацій і фірм. Фейсбук має дуже хороший інструментарій для ведення бізнесу - тут можна створити свій інтенет-магазин і успішно просувати його. Середній вік аудиторії становить від 18 до 33 років. За інтересам лідирують такі категорії: музика, кіно, спорт, автомобілі, інтернет, бізнес, навчання - саме в такому порядку. Основні учасники Фейсбук - це просунуті користувачі: блогери, гики, вебмайстри, бізнесмени, підприємці, маркетологи.
Ще одна «старіша» соціальна мережа LiveJournal або живий журнал , особливо користується популярністю у москвичів. По суті це не що інше, як власний інтернет-щоденник. Акаунти є безкоштовні та платні. У платних є можливість відключати рекламу і потужніший функціонал. В живому журналі є можливість додавати в друзі і також створювати співтовариства. Особливо популярні блогери-тисячники - це ті, у яких більше тисячі читачів.
Дуже популярний сервіс мікроблогів Твіттер. Користувачі можуть писати в ньому повідомлення, максимальна довжина яких не перевищує 140 символів. Запис стає видний всім користувачам, які вас читають. На даному етапі число російськомовних користувачів мікроблогу досягає 2млн. користувачів. Багато відомих компаній і людей активно користуються твіттером. Сервіс ще популярний тим, що багато користувачів пишуть і читають його за допомогою мобільних телефонів.
Українські соціальні мережі:
Folk — мережа для неформального спілкування,Connect.ua та Vkontakte.ru — молодіжні соціальні мережі,
Profeo — ділова соціальна мережа для професіоналів,
Українські науковці у світі — соціальна мережа для науковців,
Ukrainci.org — неполітична блого-соціальна мережа «Ми-Українці!»
Немає коментарів:
Дописати коментар